Strategii simple care vor conduce orice start-up spre succes

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Se spune că primii trei ani sunt cei mai dificili pentru un start-up, însă cifrele arată că mii de start-up-uri se bucură de succes și profit încă din primul an, dar și că alte sute de start-up-uri nu înregistrează profit nici după 5 ani de experiență în mediul afacerilor. Sunt foarte mulți factori care joacă roluri decisive pentru succesul unui start-up, însă adesea lucrurile minore sunt cele care au cea mai mare importanță.

Atunci când își întocmesc un plan de afaceri, foarte mulți antreprenori tind să se piardă în detalii sau să pună accentul pe strategii foarte elaborate, când – cel puțin la început- aspectele esențiale sunt cele care trebuie gândite cel mai bine. Ca în oricare altă situație de viață, pentru a ne bucura de succes și de satisfacții, dar și pentru a avea puterea necesară să depășim orice obstacol, este esențial să avem o bază solidă. Atât timp cât baza este solidă, orice start-up se poate bucura de succes mai devreme decât se preconiza.

Iată, așadar, doar trei aspecte de bază care garantează că afacerea va cunoaște succesul cât de curând:

Concentrați-vă pe îmbunătățirea marjei de profit. Motivul principal pentru a demara o afacere este acela de a obține profit, așa că este important să puneți la punct mai multe strategii pentru a crește profitul în mod constant. Cu cât profitul crește, cu atât afacerea se dezvoltă. Cu cât obțineți mai puțin profit, cu atât afacerea se apropie de eșec. Așadar, este esențial să vă gândiți la acele modalități prin care puteți crește profitul pentru a vă bucura de o afacere de succes. Una dintre cele mai comune modalități prin care foarte multe afaceri își măresc profitul constă în reducerea costurilor și creșterea vânzărilor. Cu alte cuvinte, aceste afaceri verifică toate domeniile și fiecare aspect în parte pentru a economisi bani, generând astfel un venit mai mare. Aceasta este o modalitate foarte bună de a începe să înregistrați profit dar, la fel de bine puteți pune la punct modalități prin care vă puteți crește vânzările. Aici, intervin colaboratorii și furnizorii care vă pot alimenta afacerea cu cele mai moderne utilaje și echipamente care sporesc eficiența, productivitatea, contribuind astfel la rotunjirea profitului, la expansiunea afacerii și la depășirea concurenței. Pe piața HoReCa, Vivitrust se impune ca un colaborator de nădejde pentru industria alimentară, hotelieră, catering, restaurante, cantine și spălătorii industriale. Cu cât colaborările sunt mai avantajoase, cu atât afacerea se apropie cu pași reprezi de succes. Nu este niciun secret  – cu cât vindeți mai mult, cu atât profitul va fi mare mare, iar afacerea se va dezvolta uluitor.

Asumați-vă riscuri. Este foarte greu, dacă nu chiar imposibil, să vă bucurați de o afacere de succes fără să vă asumați riscuri. A opta tot timpul pentru siguranță este ca o barieră care vă împiedică să vă atingeți obiectivul. Succesul trebuie atras printr-o atitudine îndrăzneață, relaxată și lipsită de frici și dubii. Asumarea unor riscuri și succesul în afaceri merg mână în mână. Cu alte cuvinte, nu veți ști niciodată ce gust are succesul dacă nu veți încerca ceva nou, dacă nu vă veți asuma anumite riscuri. Totuși, asumarea riscurilor în mediul afacerilor implică puțină previziune, calcule și cunoștințe, nu este vorba nicidecum despre asumarea unor riscuri fără măsuri de rigoare. Oamenii de afaceri de succes întotdeauna își asumă riscuri calculate.

Produceți ceea ce cer oamenii. Această este poate cea mai simplă și cea mai evidentă noțiune de bază de la care ar trebui să pornească toate afacerile. Totuși, de multe ori, antreprenorii lansează tot felul de afaceri, considerând că vor avea succes, dar fără să analizeze rata cererii sau cât de disponibilă este acea afacere. Dacă un produs are o rată mare a cererii și o disponibilitate redusă, există mari posibilități de succes. Pentru a avea o afacere de succes, trebuie să depistați ce anume cer oamenii, nu doar ceea ce doriți să vindeți sau vă face plăcere să vindeți. Care este cererea pe piață pentru produsul pe care îl puneți la dispoziția potențialilor clienți? Acesta este unul dintre aspectele-cheie care va determina dacă afacerea pe care doriți să o lansați se va bucura de succes și expansiune sau nu.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *