Cum să îți demarezi propria afacere – de la atragerea clienților la obținerea de profit

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Antreprenorii care se află la început de drum și sunt pe punctul de a-și demara propria afacere depun foarte mult efort și energie, iar atunci când eforturile lor nu produc rezultatele dorite, devine de înțeles pierderea curajului, a motivației și starea generală de frustrare.

Nu există niciun remediu magic și nicio scurtătura pentru ca o afacere să facă saltul de la eșec la prosperitate, dar iată câteva modalități prin care vă puteți demara afacerea și prin care îi puteți croi un drum prosper:

Orice tip de afacere are nevoie de o voce. Asta înseamnă, desigur, să vă folosiți de puterea publicității și să transmiteți clienților cât mai clar și simplu ce anume le oferă afacerea pe care o dețineți. Puteți opta pentru un logo clar, coerent și ușor de ținut minte. Acest logo ar trebui să se regăsească pe toate formele de comunicare, inclusiv site-uri, platforme de socializare, reclame externe, e-mailuri și facturi. Dacă nu v-ați înregistrat marca, atunci ar trebui să o faceți de urgență. S-ar putea să aveți nevoie de intervenția unui specialist, căci în procesul de cerere, o marcă poate fi respinsă din diferite motive. O marcă comercială vă va ajuta să protejați numele și afacerea pe care le construiți cu atât de mult efort.

Găsiți și atrageți clienții ideali. Este recomandat să vă folosiți timpul și finanțele în mod cumpătat, atrâng cu atenție clienții pe care vi-i doriți. De exemplu, dacă un client ideal locuiește într-o anumită zonă, atunci vă puteți concentra strategiile de marketing în acea zonă. Pe de altă parte, nu încercați să vânați fiecare potențial client, căci veți observa că este greu să colaborați cu clienții care nu vă aduc profit pe măsura eforturilor pe care le depuneți pentru a-i atrage. Uneori, este bine să ne despărțim de clienții dificili într-un mod cât se poate de amiabil, altfel nu vom obține nici profit și nici nu ne vom bucura de vitalitate pentru a ne conduce afacerea în direcția dorită.

Profitați de toate opțiunile de marketing. Există o vorbă care spune să nu puneți toate ouăle într-un singur coș. În lumea afacerilor, este indicat să vă bazați pe creativitate și să exploatați mai multe surse variate de marketing. Pe lângă marketing-ul online, puteți stabili relații cu proprietarii de afaceri locale și cu grupurile comunitare pentru a construi o rețea solidă. Cărțile de vizită, broșurile, pliantele și alte astfel de materiale de promovare nu sunt deloc demodate, ci vă ajută să vă prezentați afacerea în orice circumstanță.

Fiți strategic în stabilirea prețurilor. Majorarea prețurilor chiar și cu o sumă foarte mică în fiecare an poate produce profit semnificativ, mai ales dacă aveți o bază mare de clienți. Cheltuielile de operare a afacerilor cresc în fiecare an, iar dacă nu veți majora prețurile, va trebui să depuneți și mai mult efort în fiecare an pentru a obține același profit. Cheia constă în a vă prețui serviciile în mod competitiv fără a le subestima și fără a le supraestima. Informați-vă referitor la prețurile pe care le practica competiția și încercați astfel să stabiliți propriile prețuri. De exemplu, dacă sunteți la început de drum și majoritatea afacerilor similare practică prețuri cuprinse între 320 – 400 RON pentru un anumit serviciu, luați în considerare stabilirea unui preț de 360 RON. Când ajungeți în punctul în care veți fi inundați de clienți, veți ști că sunteți pregătiți să majorați prețurile la nivelul cel mai ridicat.

Strategiile intenționate de marketing, branding-ul și prețurile, împreună cu colaborări cu furnizori de încredere vă vor crește profitul și vă vor ajuta să creați afacerea și viața pe care vi le-ați imaginat atunci când ați demarat propria afacere.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *