7 metode prin care îți poți îmbunătăți somnul

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Chiar dacă nu consideri că suferi de insomnie, odihna de slabă calitate are efecte negative asupra organismului tău. Astfel, dacă ai dureri de cap frecvente în timpul zilei sau te simți amețit constant, este posibil ca somnul tău să nu fie chiar atât de bun precum crezi.

În prezent, suntem înconjurați non-stop de diferiți stimuli, de când ne trezim în zgomotul alarmei și până seara târziu, când dăm scroll pe feed-ul de Instagram, înainte de culcare.

De aceea, specialiștii recomandă să luăm toate măsurile necesare pentru a ne asigura minimum șapte sau opt ore de somn odihnitor în fiecare noapte. Iată cum poți face și tu acest lucru!

1. Stinge televizorul atunci când simți că îți este somn

Majoritatea oamenilor asociază așezarea în pat cu pornirea televizorului. Chiar dacă este relaxant să privești emisiunea preferată sau să asculți știrile de seară, trebuie să știi că lumina și sunetul te țin departe de acel somn profund pe care ți-l dorești.

Așadar, experții recomandă ca, atunci când simți că organismul cere odihnă, să stingi televizorul și să îți lași corpul să se relaxeze în lipsa stimulilor. Vei observa că adormi mult mai ușor, iar calitatea odihnei este net superioară!

2. Creează-ți un spațiu potrivit pentru odihnă

Așa cum ai grijă de curățenia din bucătărie și din living, trebuie să acorzi o atenție sporită și mediului în care dormi. Schimbă-ți frecvent așternuturile, aerisește camera și, cel mai important, folosește o saltea de pat potrivită.

Salteaua ideală trebuie să fie suficient de fermă pentru a susține coloana vertebrală în poziția corectă, dar destul de moale pentru a-ți permite să te relaxezi. Explorează oferta de saltele de pat la Vivre și alege-o pe cea mai potrivită nevoilor tale.

De asemenea, perna trebuie să fie și ea confortabilă. Cel mai bine este să o alegi în funcție de postura în care obișnuiești să dormi. Dacă preferi să adormi pe spate, alege o pernă joasă, care să îți mențină capul aliniat cu coloana vertebrală. În caz că dormi în poziție fetală, o pernă ceva mai înaltă poate fi mai confortabilă.

3. Poartă haine comode

Lejeritatea pijamalelor este esențială pentru un somn bun. Evită să porți haine incomode, prea strâmte sau confecționate din materiale ce provoacă mâncărimi sau disconfort.

Cea mai bună alegere este să poți o pijama din bumbac, suficient de largă încât să îți permită să te miști în voie, fără să te trezești în timpul nopții pentru a o ajusta.

4. Păstrează o temperatură potrivită în dormitor

În ciuda faptului că o temperatură ridicată pare mai confortabilă pentru somn, aceasta te va împiedica să te odihnești cu adevărat.

Studii efectuate de-a lungul anilor au demonstrat că o temperatură ceva mai scăzută favorizează un somn sănătos și odihnitor. Acest lucru nu înseamnă să îți fie frig, ci să te simți confortabil în pijamale și, eventual, acoperit cu o pătură subțire.

5. Elimină pe cât posibil sursele de zgomot sau lumină

Unele persoane ar putea paria că dorm mai bine atunci când în cameră există o lumină de veghe sau un televizor aprins, cu volumul setat la minimum.

Ei, bine, este vorba doar de obișnuință. De fapt, cel mai bun somn are loc atunci când distragerile nu există. Așadar, încearcă să dormi cu toate luminile stinse, cu jaluzelele trase și cu televizorul oprit. Vei observa diferența în cel mai scurt timp!

6. Fă sport pe parcursul zilei

Dacă seara nu îți este somn și te simți foarte agitat, ar putea fi un semn că nu faci suficientă mișcare pe timpul zilei.

Chiar dacă ai un program aglomerat, rezervă-ți minimum jumătate de oră pe zi pentru a face sport. Poate fi vorba despre un antrenament la sala de fitness, o tură cu bicicleta sau chiar și o plimbare energică de la birou până acasă.

7. Ascultă un podcast și meditează

Foarte multe persoane subestimează puterea meditației sau consideră că aceasta este o practică total străină, rezervată călugărilor budiști. Este timpul să renunți la aceste convingeri și să încerci pe pielea ta!

Cu o oră înainte de culcare, ascultă un podcast cu meditații ghidate și încearcă să urmezi indicațiile, fără să te gândești prea mult la alte lucruri. Mintea ta se va relaxa total, iar corpul va fi gata să adoarmă în cel mai scurt timp.

Nu în ultimul rând, încearcă să îți gestionezi cât mai bine și mai conștient emoțiile. Diminuează sursele de stres din viața ta și vei vedea cum te vei simți din ce în ce mai odihnit și energic!

Sursa: Vivre

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *